Borgmesterbrev
Kære borger i Slagelse Kommune
I de sidste fire år har jeg været rundt i alle kroge af vores kommune. Jeg har æren af at være borgmester her og det har været helt fantastisk at møde alle jer, som gør en kæmpe forskel i vores kommune.
Vi har sat en ny retning for Slagelse Kommune. Samarbejdet og ordentligheden er kommet tilbage i byrådet.
Da jeg overtog borgmesterposten, var kommunens økonomi udfordret. Det krævede svære beslutninger og hårde prioriteringer at genoprette den - men det var det ansvarlige at gøre. Heldigvis er økonomien markant bedre i dag. Vi har overskud i regnskaberne, likviditeten vokser fortsat, og gælden er faldende. Derfor er der igen råd til at investere mere i vores kommune – i både kernevelfærd og udvikling.
Det har vi allerede gjort i de budgetter vi har lagt for 2025 og 2026. I de kommende fire år skal vi videre på den vej. Vi skal investere i kernevelfærd og udvikling.
Vi skal investere i fremtiden, og derfor går vi til valg på at:
- Investere i vores børn og unge
- Sikre en værdig ældrepleje for alle
- Styrke foreningslivet
- Sikre en ansvarlig økonomi
- Sikre tryghed i hele vores kommune
Med jeres tillid og opbakning til at fortsætte som borgmester, er det mine prioriteter de næste fire år. Jeg vil naturligvis ikke gøre det alene. Jeg vil gøre det sammen med Venstres stærke hold af 25 kandidater, og jeg vil gøre det i et bredt samarbejde i et samarbejdende byråd. For vi skal være sammen om fremtiden.
Med venlig hilsen

Brevet er omdelt til borgere i Slagelse Kommune i uge 41 i forbindelse med kommunalvalget d. 18. november 2025.
Den er betalt af Venstre i Slagelse, v-i-slagelse@outlook.dk, Enghavevej 203, 4241 Vemmelev, og har kostet XX.xxx kr. til produktion og distribution af brevet.
Brevet omdeles i uge 41, d. 8.-9. oktober 2025 i forbindelse med kommunalvalget d. 18. november 2025 i Slagelse Kommune. Læs om kommunalvalget her.
Anmeldelse af politiske reklamer, der muligvis ikke overholder reglerne, kan indgives til tilsynet (Radio- og tv-nævnet).
I forbindelse med den politiske reklame er der IKKE anvendt målretningsteknikker og/eller reklameleveringsteknikker baseret på brug af personoplysninger.