Michael Juul

Telefon: +45 53 50 39 18

Alder: 53 år

Bopæl: Kirke Stillinge
Arbejder til daglig som Key Account Manager for Comby Danmark Aps i Slagelse.

Hvem er du?
Jeg hedder Michael Juul, jeg er 53 år og gift med Lene. Vi har sammen 2 børn og 5 børnebørn og bor i Kr. Stillinge.

Til daglig er jeg Key Account Manager for Comby Danmark Aps, der har etableret sig i Slagelse i foråret 2020, som en del af Comby A/S fra Nuuk i Grønland.

Hvorfor stiller du op til kommunalvalget for Venstre?

Jeg stiller op for Venstre, da mit hjerte banker for byen. Og især banker det for, at Slagelses igen bliver en erhvervsvenlig kommune, hvor firmaer vil nedsætte sig og bidrage til øget indtjening til kommunen.

Derudover skal vi profitere af, at Slagelse kommune har et sundt og aktivt kulturliv med teatre, musikscener og et foreningsliv ud over det sædvanlige. Det frivillige arbejde skal styrkes og anerkendes og der skal vi som kommune understøtte og sikre vores værdier i foreningslivet

Hvad vi du kæmpe for politisk?

Det er især kultur og fritidsområdet som ligger mig meget på sinde, ligesom erhvervslivet fylder meget for mig.

Vi skal sikre at rammerne for foreningerne er på plads, sådan at de kan fokusere på foreningsarbejdet og drive deres foreninger. Vi skal gøre det ”nemt” at være frivillig, og italesætte frivilligheden som en del at den dannelse, der ligger til grund for vores samfund.

Vi skal se på hvor og hvordan vi kan få tiltrukket og etableret virksomheder, der kan bidrage med arbejdspladser. Vi skal sikre at Slagelse kommune, med den centrale placering vi har, bliver 1. valg når firmaer tænker på at åbne en afdeling eller starte op. Derfor skal vi som kommune være proaktive og hele tiden se på hvordan Skælskør, Korsør og Slagelse forbliver attraktive.