Mere liv i vores landdistrikter

Sammen kan vi skabe: Mere liv i vores landdistrikter

Slagelse Kommune er meget mere end blot Slagelse, Korsør og Skælskør. Vi har udover de 3 købstæder, mere end 100 landsbyer og 2 øer. Det skal vi understøtte, så vi får mere liv i vores landdistrikter.

Det vil vi sikre gennem:

1. Udbygning af mobil- og bredbåndsdækningen i landdistrikterne

Udrulningen af mobil- og bredbåndsdækning er helt essentielt. I Venstre vil vi arbejde for, at udrulningen når helt ud til den yderste husstand, så der også er god mobil- og bredbåndsdækning i vores landdistrikter.

2. Medindflydelse til lokalråd

I Venstre tror vi på medbestemmelse og indflydelse. Derfor skal vi også lytte aktivt til vores mange lokalråd, når vi skal udvikle vores kommune. Det er helt centralt for os, at vi ikke tager beslutninger uden at sikre borgerinddragelse først.

3. God busdækning

I Venstre ved vi, hvor meget det betyder, at der er adgang til gode transportmuligheder. I Venstre vil vi sikre en ordentlig busdækning i hele kommunen. Derudover skal vi sikre, at der sker en koordinering mellem bus- og togtider.

4. Udvikling af vores strande

Slagelse Kommune har en fantastisk natur. Det gælder også vores strande, som bliver brugt af utroligt mange. Dem ønsker vi at udvikle og vedligeholde. De skal være pæne og rene og et godt sted at komme. Derfor ønsker vi også at etablere nye projekter som f.eks. en “uendelig” bro, nye oplevelser eller mere liv med restauranter.

5. Fokus på det gode ø-liv

I Venstre ønsker vi også at værne om det gode ø-liv. Derfor skal vi også sikre god udvikling på vores to øer. Det kræver en god færgedrift og fokus på udvikling af turisme og lokalsamfundet.