Erik Freyberg

Bopæl: Slagelse

Fuldtidsfar.

Hvem er du?
Mit navn er Erik Freyberg og jeg er 46 år. Jeg er far til en datter på 15 år, og i fritiden dyrker jeg min store interesse for de gastronomiske glæder, naturen med lange vandreture og om vinteren ravjagter.

Hvorfor stiller du op til kommunalvalget for Venstre?
Jeg stiller op kommunalvalget fordi jeg er træt af en at vi er en splittet kommune. At vi er en kommune, som synes at været styret af enkeltsager og interesser. Hvis vores kommunen skal have succes, så skal hele livet indtænkes; fra vugge til plejehjem. I Slagelse Kommune har vi alt, men vi udnytter det langt fra optimalt.

Hvad vi du kæmpe for politisk?

Jeg vil kæmpe for at der kommer en sammenhængende strategi i Slagelse kommune. Og at vi den vej kan skabe en bedre fremtid.

Den fremtid starter mens vi er små børn, og skal lære om os selv og omverden. Her skal vores børn have den hjælpe og støtte de har behov for, og de bedste muligheder for, at kunne dyrke det de er knaldgode til. Til at dyrke alt det hvor evnerne og viljen er til det.

Det er uanset om de har kloge hænder, gode til en sport, et godt hoved, et kunstner-gen eller noget helt andet. Hvis vi sætter korrekt og helhjertet ind her, så vil vi som kommune kunne rejse sig os over 10 år, til at blive en af landets bedste kommuner. Og så vi sørge for at by og land hænger sammen.