Arbejdsom borgmesterkandidat med indsigt og udsyn

19. november 2019

Venstre i Slagelse skal vælge ny borgmesterkandidat, en kandidat som lokalbestyrelsen har fundet gennem en længere proces ved at iagttage mulighederne for kandidater, såvel eksterne som inden for egne rækker. Vores formand har rakt hånden frem og er klar til at påtage sig opgaven. Venstres medlemmer vil vælge kandidat til borgmesterposten på et åbent møde i Skælskør den 5. december.

Efter år med stilstand og politisk ørkenvandring er der behov for, at nogen sætter sig i spidsen, smøger ærmerne op og tager fat. Det skal være én, der kender udfordringerne, én der ikke er bange for de mange timers hårdt arbejde, og én med både indsigt og udsyn.  Vi i Venstre i Slagelse er meget glade for, at vores mangeårige dygtige formand Knud Vincents har valgt, at han godt vil være Venstres kandidat til borgmesterposten.

Bestyrelsen for Venstre i Slagelse har derfor enstemmigt besluttet at indstille ham til posten som partiets lokale borgmesterkandidat.  Landmanden fra Bisserup vil med sin sunde snusfornuft, sin forståelse for at flid og samarbejde om opgaven er det der skal til for at få sat gang i denne her kommune. Vi har alle sammen behov for en borgmesterkandidat, der ikke ser på politik, som befandt vi os på Christiansborg, som ikke ser byrådet som et taktisk spil, og som forstår, hvor tæt borgerne er på konsekvenserne af beslutningerne, der træffes.

Flittig landmand med rygstøtte i erhvervsliv og politik
Tidligere borgmester i Slagelse Kommune og nuværende medlem af Folketinget, Stén Knuth, kender om nogen til både den udfordrede post, og til Venstre nye borgmesterkandidat, og han giver Knud Vincents følgende skudsmål med på vejen mod kommunalvalget i 2021: ”Jeg har nu arbejdet sammen med Knud i mere end 10 år. Det samarbejde har ført til mange fantastiske ting for Slagelse kommune. Jeg vil gøre alt jeg kan, for at Knud kan blive vores nye borgmester”. Endvidere siger Stén Knuth om fremtiden: ”Jeg vil nyde at fortsætte samarbejdet ved siden af Knud, der bliver vores næste borgmester. Jeg mener virkelig, at han kan samle byrådet, for Knud har i dag på tværs af partierne en rigtig god dialog, der handler mere om udvikling af Slagelse kommune og mindre om magt”.

Der er behov for et vendepunkt, og det kommer med Knud Vincents

Det er netop den ånd og indstilling Knud Vincents har. Med hans ordentlighed og omhyggelighed bliver han det vendepunkt, alle vi  borgere og virksomheder forventer af vores kommune.

Vi kender alle Knud Vincents, vi kender ham for hans engagement, dedikation og dygtighed, men vi kender ham også for hans nødvendige påholdenhed, for den økonomiske tæft, der skal til for ikke virksomhedens økonomi løber løbsk, og for ikke at sælge sine varer for mindre end de er værd.

Det bedste der kan ske for Slagelse Kommune, vil være en borgmester med støvlerne solidt plantet i den danske muld, som forstår, at hvis vi vil høste afgrøderne, så skal vi også gøde, for nu at blive i det billede.

Sådan vil Slagelse Kommunes mange muligheder blive vendt til vores alles bedste. Sådan vil et fælles mål kunne opdyrkes i byrådet, og sådan vil man kunne ændre på Slagelse Kommunes omdømme. Det er Venstre i Slagelses mål, og det er vi glade for, at Knud Vincents vil stå i spidsen for.

Venstre i Slagelse